DZIAŁ TERAPEUTYCZNO - OPIEKUŃCZY
TELEFON KIEROWNIK DZIAŁU: +48 43 827 46 95 WEW. 26
TELEFON PAWILON A: +48 43 827 46 95 WEW. 30
TELEFON PAWILON C: +48 43 827 46 95 WEW. 40
GODZINY PRACY DZIAŁU: CAŁODOBOWO
GODZINY PRACY KIEROWNIK DZIAŁU: OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU, OD GODZ. 7:00 DO 15:00
PODSTAWOWE ZADANIA DZIAŁU:
1. Zapewnienie mieszkańcom stałej całodobowej opieki i pielęgnacji,
a w szczególności:
1) ubieranie, pomoc w utrzymaniu higieny osobistej mieszkańców oraz utrzymanie higieny osobistej mieszkańców nie radzących sobie z wykonywaniem tych czynności (mycie, kąpiel), z zachowaniem poszanowania intymności mieszkańców,
2) wydawanie posiłków i karmienie mieszkańców niezdolnych do samodzielnego ich spożywania, umożliwienie dostępu do posiłków mieszkańcom chcącym z nich skorzystać we własnych pokojach,
3) pomoc mieszkańcom przy zmianie bielizny osobistej i pościelowej z zachowaniem intymności,
4) zagwarantowanie dostępu mieszkańcom do korzystania z przysługujących im świadczeń zdrowotnych,
5) udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach i zachorowaniach,
6) dystrybucja leków zgodnie z zaleceniami lekarza oraz prowadzenie gospodarki lekowej,
7) umożliwienie dostępu do korzystania ze świadczeń konsultacyjnych w trudnych diagnostycznie i terapeutycznie przypadkach.
2. Prowadzenie działalności konsultacyjno-edukacyjnej o charakterze profilaktycznym oraz propagowanie oświaty zdrowotnej.
3. Prowadzenie wymaganej dokumentacji.
4. Współpraca z mieszkańcami, lekarzami i członkami zespołów terapeutyczno - opiekuńczych w zakresie planowania pielęgnacji, leczenia, terapii i rehabilitacji.
5. Tworzenie właściwej atmosfery wśród mieszkańców.
6. Zapewnienie dostępu do udziału w praktykach religijnych, zgodnie z wyznaniem mieszkańców.
7. Zapewnienie czystości i porządku pomieszczeń mieszkalnych oraz ciągów komunikacyjnych na terenie Domu z poszanowaniem praw mieszkańców.
8. Zapewnienie mieszkańcom pomocy w adaptacji oraz w zabezpieczeniu mienia osobistego.
9. Wypracowywanie metod opiekuńczych indywidualnie dla każdego z mieszkańców oraz wdrażanie nowych koncepcji pracy z mieszkańcem.
10. Udzielanie mieszkańcom pomocy w rozwiązywaniu ich problemów życiowych,
11. Wspomaganie mieszkańców w utrzymaniu kontaktów z rodziną.
12. Współdziałanie z rodzinami mieszkańców i środowiskiem.
13. Organizowanie i prowadzenie zajęć sprawnościowych i sportowych oraz gier
i zabaw.
14. Tworzenie i realizacja programów zajęć terapeutycznych z uwzględnieniem potrzeb
i możliwości mieszkańców.
15. Prowadzenie terapii zajęciowej z mieszkańcami oraz pobudzanie ich aktywności.
16. Prowadzenie działalności kulturalno – oświatowej, rekreacyjnej i turystycznej dla mieszkańców Domu, organizowanie świąt, uroczystości okazjonalnych oraz imprez artystycznych dla mieszkańców Domu.
17. Inspirowanie mieszkańców do udziału w warsztatach twórczości artystycznej oraz tworzenie kół zainteresowań.
18. Pomoc lub wykonywanie zakupów dla mieszkańców Domu.
19. Praca z mieszkańcami nad wypracowywaniem zaradności osobistej i pobudzanie aktywności społecznej mieszkańców.
20. Prowadzenie punktów bibliotecznych dla mieszkańców Domu.
21. Informowanie mieszkańców o możliwości bezpiecznego przechowywania
i metod deponowania środków pieniężnych oraz przedmiotów wartościowych.
22. Organizowanie zespołów terapeutyczno – opiekuńczych, których celem jest:
1) określenie indywidualnych potrzeb mieszkańca oraz zakresu usług,
2) pomoc w adaptacji mieszkańca do warunków Domu,
3) opracowanie indywidualnych planów wspierania mieszkańca,
4) realizacja zadań wynikających z indywidualnego planu wspierania mieszkańca przy jego bezpośrednim współudziale.
23. Rozliczanie mieszkańców z odpłatności za pobyt w Domu.
24. Prowadzenie dokumentacji mieszkańców.
25. Wykonywanie zabiegów rehabilitacyjnych oraz rehabilitacyjnych ćwiczeń przyłóżkowych za pomocą wykwalifikowanej kadry pracowniczej.
email: dps@invar.net.pl tel.:43 827 46 95 wew. 24 fax: 43 827 46 95 wew. 24 , w dniu: 30‑07‑2018 08:38:51
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|